برگزاری دوره بین المللی IOSH Managing Safely
فوریه 24, 2018
راه اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس
فوریه 24, 2018

۱5 هزار نفر روز کار برای راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مديرعامل اُيكو اعلام کرد: برای راه اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پانزده هزار نفر روز کار انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اُیکو، مهندس مهرداد داودی، در حاشیه مراسم راه اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: اقدامات اصلی راه اندازی این واحد طی 30 روز انجام شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد می توانیم 120 هزار بشکه میعانات گازی را در ظرفیت کامل تحویل بگیریم و نفتای ترش، گازوئیل و … را از آن جدا کنیم.

به گفته وی، پس از انجام این مراحل، خوراک به واحدهای NHT، CCR و ایزومریزاسیون و واحدهای تصفیه گازوییل و کروسین که هم اکنون راه اندازی شده است وارد می شود.

وی با بیان اینکه، کل واحدهای فاز 2 یک به یک و تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد، افزود: واحد NHT و CCR و همچنین واحد ایزومریزاسیون از جمله واحدهایی هستند که پس از واحد تقطیر به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل اُیكو تأکید کرد: برای راه اندازی واحدهای فاز 2 از تجربیاتمان در راه اندازی فاز یک استفاده می کنیم تا با مشکلات کمتری رو به رو شویم.

گفتنی است راه اندازی و بهره برداری پالایشگاه عظیم میعانات گازی ستاره خلیج فارس بعهده شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (اُیکو) می باشد.